Ce este Metaversul? Un ghid complet pentru viitorul nostru în Web3

Până de curând, mulți credeau că metaversul nu este nimic mai mult decât un vis al celor implicați direct în tehnologie și al tocilarilor SF. Dar, începând de la pandemie, o schimbare radicală către interacțiunea digitală și creșterea consumatorilor nativi din punct de vedere digital i-au determinat pe experți să vadă metaversul ca următoarea transformare majoră în lumea tehnologiei.

De la sălile de consiliu corporative și mass-media mainstream până la podcasturi indie, discuțiile despre metavers abundă. Dar cât de realistă este această viziune pentru o realitate digitală care este paralelă cu experiențele IRL (in real life)? Într-o lume a hype-ului constant, uneori entuziasmul din jurul impactului anticipat al noii tehnologii depășește disponibilitatea sa reală pentru adoptarea la scară largă. Și, într-o anumită măsură, metaversul nu face excepție.

Dar, în ciuda hype-ului, rămâne o întrebare centrală: Ce este cu adevărat metaversul?

Este timpul să explorăm definiția metaversului, să detaliem cum să-l accesezi, să identificăm actorii cheie și să ascultăm părerea experților pentru a examina ce înseamnă acesta pentru viitor.

Ce este metaversul?

De la bun început, pare o întrebare subiectivă. Compania de IT Accenture a spus că metaversul este un „spectru de lumi, realități și modele de afaceri îmbunătățite digital”, concepute pentru a redefini „cum funcționează, cum operează și cum interacționează lumea”, potrivit unei postări pe blog. Cu atât de multe industrii diferite și chiar și moduri diferite de percepție în amestec, nu este surprinzător că metaversul este încă în mare parte nedefinit. Dar asta nu înseamnă că nu ne putem imagina cum ar putea arăta pe măsură ce evoluează cu Web3.

Într-adevăr, mulți experți se referă la metavers ca la o colecție interconectată de lumi virtuale imersive, tridimensionale, care vor servi într-o zi drept poartă de acces către majoritatea experiențelor online. „Metaversul este următoarea evoluție a conexiunii sociale și succesorul internetului mobil”, se arată într-o postare de la Meta. „Metaversul este un set de spații digitale pentru socializare, învățare, joacă și multe altele și va include experiențe familiare 2D, precum și cele proiectate în lumea fizică, precum și cele imersive.

Este important de reținut că metaversul nu este același cu Web3. Mai degrabă, elementele Web3, cum ar fi blockchain-ul și NFT-urile, vor fi folosite pentru a construi metaversul. Și, atunci când toate acestea se combină, „ar fi un fel de loc de joacă online în care utilizatorii s-ar putea alătura prietenilor pentru a juca un joc multiplayer, cum ar fi „Fortnite” de la Epic, în următorul moment, să vizioneze un film prin Netflix și apoi să-și aducă prietenii să testeze o mașină nouă care este creată exact la fel în lumea reală ca și în aceasta virtuală”, a declarat Tim Sweeney, CEO-ul Epic, într-un raport de la Washington Post. „Nu ar fi fluxul de știri îngrijit și plin de anunțuri prezentat de platforme precum Facebook.

În momentul scrierii acestui articol, o mare parte din viitorul metaversului este încă nescris. Așa că este greu de spus cum se va realiza cu adevărat. Dar o dezbatere considerabilă se învârte în jurul spiritului cultural: ar trebui metaversul să fie deschis, lipsit de încredere și descentralizat, sau poate fi „deținut” de un mare gigant tehnologic precum Meta?

Fără descentralizare, susțin unii, vom cădea în aceleași modele de proprietate centralizată a datelor și birocrație care afectează mediul nostru tehnologic actual. Alții sunt mai concentrați pe experiența utilizatorului și nu îi deranjează că metaversul este controlat de o singură entitate.

Cum să accesezi metaversul

În timp ce mare parte din metaversul de astăzi este accesibil prin intermediul jocurilor sau în browser, mulți experți cred că experiențele metaverse vor fi conduse de realitatea augmentată, virtuală și mixtă. Pentru a realiza acest lucru, totuși, adevărata explorare a metaversului va necesita hardware suplimentar și o putere de calcul substanțial mai mare.

În acest moment, cea mai bună modalitate de a accesa metaversul este prin intermediul metaversurilor native blockchain în browser, cum ar fi Decentraland și Sandbox. Pentru a accesa aceste metaversuri, trebuie mai întâi să configurați un portofel Ethereum, cum ar fi MetaMask, care va servi drept cheie de conectare la metaverse. Apoi, pur și simplu vizitați site-urile web Decentraland sau Sandbox și conectați-vă portofelul pentru a vă autentifica.

Nu vrei să creezi un portofel? Decentraland oferă o opțiune de autentificare pentru oaspeți, deși progresul și datele tale din joc nu vor fi salvate, în timp ce Sandbox permite utilizatorilor să se înregistreze cu un cont social sau o adresă de e-mail.

Pentru cei care susțin ideea metaversului deschis, speranța este că în cele din urmă utilizatorii vor putea sări din lume în lume, păstrând în același timp proprietatea deplină asupra datelor lor și suveranitatea proprie. Dar din diverse motive tehnice, suntem încă la câțiva ani departe de acest viitor. Deci, deocamdată, metaversul este încă o grădină cu ziduri. Acest lucru înseamnă că lumi virtuale sunt așezate între „patru pereți virtuali”. De exemplu, nu vă puteți lua avatarul, obiectele sau articole de purtat și datele din Decentraland și să le puteți transporta în Sandbox.

Din păcate, acest lucru înseamnă, de asemenea, că funcții precum cumpărarea de active în cadrul fiecărei platforme metaverse native blockchain necesită utilizarea unei criptomonede specifice platformei. Pentru Decentraland, acesta este MANA. Iar pentru Sandbox, acesta este SAND. Pentru a cumpăra active în joc pe oricare dintre platforme, trebuie să utilizați moneda nativă respectivă. Utilizatorii pot achiziționa atât MANA, cât și SAND direct pe exchange-uri majore precum Coinbase.

Cum să cumperi teren în metavers

Consumatorii și întreprinderile s-au mutat în număr masiv în metavers în ultimele 12 luni pentru a-și asigura proprietăți imobiliare valoroase. La fel ca accesarea metaversului, pentru a cumpăra teren fie în Decentraland, fie în Sandbox, aveți nevoie de un portofel crypto. Terenul poate fi achiziționat în joc folosind monedele de utilitate native sau prin platforme secundare precum OpenSea și Rarible. În timp ce volumul de tranzacționare a ajuns la 229 de milioane de dolari în noiembrie 2021, unele parcele de teren ajungând la peste 4 milioane de dolari, piața s-a răcit considerabil în ultimele șase luni. Tranzacționarea cu terenuri pe șase platforme, inclusiv Decentraland și Sandbox, a scăzut cu 97% față de vârful din noiembrie, potrivit datelor WeMeta.

Dar nu vă faceți griji, nu orice lume virtuală necesită crypto pentru a achiziționa pământ. Jocuri alternative precum Upland și Second Life permit utilizatorilor să obțină teren digital folosind tokeni care pot fi cumpărați cu orice card de credit cunoscut.

Jucători pe piața metaverse de care trebuie să știi

Multe companii, instituții și persoane cu valoare netă ridicată se orientează către investiții în metavers, hotărâte să valorifice această oportunitate de 800 de miliarde de dolari. Și având în vedere evoluția rapidă a industriei, împreună cu impulsul mimetic al lumii afacerilor, toate semnele indică faptul că acest potop de investiții este abia la început.

În primele cinci luni ale anului 2022, marile corporații și instituții financiare au acumulat 120 de miliarde de dolari în investiții în metavers, mai mult decât dublu față de suma totală investită în tot anul 2021. Între timp, numărul companiilor care construiesc în metavers a crescut de peste două ori, de la 200 la 500, în puțin sub un an.

Deci unde se duc toți acești bani? Se transformă într-un amestec de companii Web2 și Web3 care abordează cele patru domenii principale de interes ale metaversului: economie, infrastructură, experiența utilizatorului și altele, așa cum este indicat în Harta pieței de la Metaverse Insider.

Iată câțiva dintre cei mai mari jucători.

Meta

În octombrie 2021, Facebook a fost redenumit Meta, semnalând un interes uriaș față de metavers, care a trimis unde de șoc în lumea afacerilor și a tehnologiei. De atunci, Meta s-a concentrat pe construirea următoarei iterații de internet, anunțând lansarea jocului său VR Horizon Worlds, un parteneriat cu DressX și dezvoltarea celui mai rapid supercomputer AI din lume.

Decentraland

De la înființarea sa în 2017, Decentraland a rămas ferm în construirea primei lumi virtuale 3D bazate pe browser, deținută de utilizatorii săi. Construit pe blockchain-ul Ethereum, Decentraland s-a consolidat ca una dintre principalele lumi virtuale din ecosistemul metavers, permițând utilizatorilor să exploreze, să interacționeze și să joace jocuri. Tokenul MANA este folosit pentru a alimenta economia jocului Decentraland.

The Sandbox

Un alt metavers major, The Sandbox Game este un metavers NFT descentralizat, în care jucătorii își pot construi, deține și opera experiențele lor de joc. Utilizatorii pot deține terenuri, pot construi și juca jocuri și pot crea și monetiza active digitale. Printre parteneri se numără Adidas, DeadMau5, Snoop Dogg și Atari.

Epic Games

Proaspăt pornit de la o finanțare de 2 miliarde de dolari de la Sony și Kirkbi, proprietarul grupului LEGO, Epic Games este într-o încercare de a construi metaversul principal al viitorului. O mare parte din această dezvoltare a metaversului este centrată în jurul Motorului Unreal al lui Epic. Motorul, care servește drept bază pentru Fortnite, prezintă competența lui Epic în grafica computerizată, vizualizare 3D, AR și VR. Fortnite a deschis deja perspective în crearea de evenimente virtuale, reunind milioane de utilizatori online pentru concerte în joc de la superstaruri precum Travis Scott, Ariana Grande și Marshmello.

Nvidia

Recunoscând potențialul unui metavers deschis, Nvidia adoptă o abordare diferită față de mulți dintre concurenții săi. Pe lângă faptul că oferă tehnologiile care vor alimenta metaversul, producătorul internațional de cipuri a anunțat recent că va acorda artiștilor și creatorilor individuali licențe gratuite pentru software-ul său Omniverse pentru a ajuta la construirea de lumi virtuale tip metavers.

Unity

Studioul de jocuri devenit furnizor de infrastructură de jocuri, Unity, vrea să fie „șina de transport” pentru metavers. Dar pentru a face asta, trebuie mai întâi să depășească Unreal Engine al lui Epic. Similar cu Unreal, Unity este un motor de joc multiplatform care ajută la aducerea la viață a jocurilor prin 3D, 2D, VR și AR.

Roblox

Roblox nu este un joc în sine, ci mai degrabă o platformă de dezvoltare a jocurilor în care utilizatorii își pot juca și crea propriile jocuri. Și a văzut un succes incredibil. Dintre cei 54,1 milioane de utilizatori activi zilnici ai Roblox, utilizatorul mediu petrece mai mult de 2,5 ore pe zi pe platformă.

Semnalându-și deja puterea de a reuni virtual utilizatorii, următorul pas al Roblox este să abordeze metaversul. Compania a anunțat recent căutarea unui dezvoltator web3 senior, iar corporații mari precum Gucci, Nike și Vans se adună pe platformă pentru a construi lumi Roblox capabile să capteze atenția consumatorilor mai tineri.

Viitorul metaversului

McKinsey raportează că 59% dintre consumatori sunt încântați de trecerea activităților lor zilnice în metavers, cu un impact total pe piață de 5 trilioane de dolari până în 2030. Numai impactul pentru comerțul electronic ar putea ajunge între 2 trilioane și 2,6 trilioane de dolari.

O mare parte din această emoție înconjoară creșterea proprietății digitale și lipsa constrângerilor fizice în metavers, a declarat Jackson Bridges, consilier de proiect și ghid de prezentare la ALTERRAGE, într-un interviu pentru nft now. Acest lucru permite ca adevărata imaginație și creativitate să strălucească.

Metaversul este visul fiecărui copil care a crescut pe terenul de joacă digital și, odată cu introducerea blockchain-ului, acum umple golul dintre interacțiunea socială online și proprietate”, a spus Bridges la nft now. „În lumea reală, suntem limitați de forțele gravitației și ale naturii pentru auto-exprimarea identității. În metavers, ne putem exprima prin mijloace care nu ar fi posibile IRL, cum ar fi purtând costume aprinse sau coroane plutitoare.

Deci cât de aproape suntem de metaversul viitorului? Potrivit lui Raja Koduri, vicepreședinte principal al Intel și șef al sistemelor de calcul și grafică accelerată, avem o cale intensă de parcurs. În postarea sa, „Powering the Metaverse”, Koduri menționează necesitatea unei „creșteri de 1.000 de ori a eficienței de calcul față de stadiul actual al tehnicii” pentru a recunoaște metaversul ca viitorul internetului. Pentru a rezolva acest lucru, giganții tehnologici investesc masiv în dezvoltarea propriilor supercomputere AI, contribuind la creșterea pieței de supercomputere, care se așteaptă să ajungă la 17,2 miliarde până în 2030.

Acesta este un contrast puternic cu estimările Gartner, care se așteaptă ca 25% dintre oameni să petreacă cel puțin o oră pe zi în metavers pentru muncă, cumpărături, educație, socializare și/sau divertisment. Deși este greu de prezis cum va arăta metaversul peste trei ani, să nu mai vorbim în următorul deceniu, acest lucru creează o alură unică care stimulează interesul, a declarat Sasha Wallinger, șefa Web3 și Metaverse Strategy la Journey, într-un interviu diferit pentru nft now.

Pentru creatori, acest peisaj vast și tentant a adus o mulțime de proiecte inspiraționale, de la numeroasele angajamente ale Gucci pe Web3, până la o multitudine de designeri independenți în curs de dezvoltare, gemeni digitali și portaluri pentru a da putere puriștilor și turiștilor să intre în metavers într-o varietate. de moduri.” a spus Wallinger pentru a nft now. „Când mă gândesc la interacțiunea dintre consumatori și branduri în metavers, este un dans al întâlnirii cu oamenii acolo unde sunt ei și a apariției în moduri noi.

Dar, în ciuda entuziasmului, mulți lideri de afaceri văd starea încă nedefinită a metaversului ca un potențial dezavantaj, fără valori clare și măsurabile de succes. Wallinger recunoaște această perspectivă, dar consideră că aceste date nu sunt niciodată clar definite atunci când o schimbare a unui sistem are loc la acest nivel. Momentan, spune ea, suntem încă în modul de testare.

Practic, este inutil să folosiți valorile Web2 pentru a evalua Web3”, a adăugat Wallinger. „Afacerile trebuie să fie la fel de creative în ceea ce privește modul în care dezvoltă foi de parcurs strategice pentru a integra metaversul cu publicul lor, așa cum creatorii Web3 sunt despre construirea viitorului metaversului.

Fără îndoială, metaversul prezintă oportunități ample. Dar pentru a deveni pe deplin aclimatizat, fiecare dintre noi va trebui să ne expunem la noi tehnologii și medii. „Du-te către o platformă pe care o găsești convingătoare și sari în ea. Nu ai nevoie de un computer special pentru gaming sau de un set de căști AR/VR pentru a păși în metavers, el este acolo, pe telefon, peste tot în jurul tău.” a sugerat Wallinger. Cu alte cuvinte: Implică-te.